Dve tretiny predané

Z celkového počtu 292 bytov má aktuálne nových majiteľov už 65 %. Za najdrahší z nich zaplatil záujemca zhruba 1,7 milióna eur. Predaj sa pritom spustil v novembri 2020.

„Spočiatku sme prirodzene váhali, keďže trh stále oslabovala pandémia. Urobiť to aj napriek ťažkej situácii sa ukázalo ako dobré rozhodnutie,“ hovorí Sebastien Dejanovski z MINT Investments.

V úvode predaja bol pre nízke úrokové sadzby veľký záujem aj zo strany hypotekárnych klientov. Vnímali tento projekt ako vhodnú investičnú príležitosť.

„Už vtedy si uvedomovali silnú pridanú hodnotu tejto modernej lokality. Celá nová štvrť v centre mesta je európskym unikátom,“ približuje developer. 

V kombinácii s použitými technológiami v Metropolise a vysokému štandardu kupujúci predpokladajú, že nehnuteľnosť si dlhodobo zachová svoju hodnotu.

Hypotéky išli do útlmu, prevládajú vlastné zdroje

Do predajných plánov dokonca nezasiahla ani kríza spojená s vojnou na Ukrajine a extrémna inflácia. Cena za tieto byty je síce pomerne vysoká, Metropolis však ako jeden z mála nemá inflačnú doložku. Suma, za ktorú ľudia kúpili nehnuteľnosť pred tromi rokmi, tak ostala rovnaká a nenavýšila sa o infláciu. 

„Každú uzatvorenú zmluvu vnímame aj ako džentlmenskú dohodu. Z etického hľadiska preto inflačnú doložku odmietame. Žijeme v neistých časoch a klienti potrebujú aspoň nejakú istotu. Ako silný partner im ju vieme poskytnúť,“ vysvetľuje Sebastien Dejanovski.

V súčasnosti si pritom podľa Sebastiena Dejanovského viac klientov financuje nové bývanie z vlastných zdrojov. Tie najčastejšie pochádzajú z predaja iných nehnuteľností. Zaujímavé je, že aktuálne podpisujú kúpne zmluvy najmä ľudia vo veku 50 až 60 rokov. 

„Často sa sťahujú z iných miest bližšie k svojim deťom. Značný záujem máme aj od Slovákov žijúcich v zahraničí, ktorí chcú mať vlastné pohodlné bývanie pri návštevách Bratislavy. Hľadajú kvalitu a oslovujú ich aj veľmi nízke mesačné náklady.“

Rekuperácia či stropné kúrenie v každom byte

Veľký dôraz kládol developer na kvalitu použitých technológií. Tie sú jedným z hlavných prvkov, ktoré odlišujú túto stavbu od projektov v novom downtowne.

„Tieto technológie sú ekologické a nešetria pritom iba prírodu, ale aj prevádzkové náklady budúcich majiteľov,“ hovorí Sebastien Dejanovski.

Každý byt má napríklad vlastnú autonómnu rekuperáciu Wolf s prémiovým filtrom. Tá zabezpečuje vetranie a čerstvý vzduch s minimom dráždivých peľov, čo ocenia aj alergici.

Vo všetkých bytoch je takisto stropné chladenie a kúrenie Rehau, ktoré je pre zdravie ľudí vhodnejšie ako ostatné typy. Každá miestnosť má vlastný termostat, a tak nie je problém znížiť vykurovanie v jednej, ale nechať ho pustené silnejšie v druhej.

Možnosti vetrania, kúrenia či chladenia sa dajú nastaviť aj na diaľku pomocou aplikácie v mobilnom telefóne. K tepelnej pohode prispieva aj vonkajšie tienenie, ktoré bude byty chrániť pred letnými horúčavami, a kvalitné okná. 

„Metropolis tak v konečnom dôsledku ušetrí oproti okolitým stavbám obyvateľom 25 až 30 % prevádzkových nákladov,“ predpokladá developer. 

Nadlho posledná novostavba v takejto kvalite

Nadštandardné sú aj materiály použité na podlahy či steny. „Veľkoformátové talianske obklady, trojvrstvové celodrevené podlahy, prémiové dvere a sanita sú súčasťou štandardu.“ 

Metropolis ako jediný projekt v okolí ponúka priestranné súkromné terasy s bezúdržbovou zeleňou či predzáhradky. Dotyk s prírodou má zabezpečiť aj semiprivátna záhrada s romantickými zákutiami. 

V bratislavskom downtowne pritom ide zrejme na dlhý čas o poslednú novostavbu v takejto kvalite. Cena materiálov totiž za posledné roky výrazne stúpla. 

„Len málo developerov by sa dnes pustilo do projektu v tejto kvalite. Museli by totiž zaplatiť podstatne viac a takéto byty by po dostavbe boli ešte výrazne drahšie, ako je dnes Metropolis,“ uzatvára Sebastien Dejanovski z MINT Investments.

Vizualizáciu projektu si pozriete tu: Metropolis spot - YouTube

Zdroj: SME.sk